Bezoek. - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Anne Wijst - WaarBenJij.nu Bezoek. - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Anne Wijst - WaarBenJij.nu

Bezoek.

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Atlanta

We zijn inmiddels alweer een maandje 20. Wat gaat de tijd toch snel.

Gister avond is onze leraar ook alweer vertrokken uit Atlanta. Na 5 dagen hier geweest te zijn.
We hebben een hele leuke week met hem gehad. Hij kwam zaterdag avond rond 8 uur op het vliegveld aan en was rond 10 uur gearriveerd in het hotel waar Roan en Frank stage lopen. In april verblijft hij bij ons in het hotel. Zondag was gepland voor ons. Een gezellige leuke ontspannen dag.

Jammer genoeg moest ik wel 's ochtends werken, maar dat houden dan ook wel vol. 's Middags gezellig door het winkelcentrum gelopen, koffie gedronken bij de rivier en natuurlijk veel bij gekletst. 's Avonds was het GROTE diner gepland. Hij had ons in de week ervoor een mailtje gestuurd dat we een restaurant op niveau moesten uitzoeken.

Nou wij zijn studenten van De Rooi Pannen, dus niveau dat zijn wij wel gewend en dat nemen wij dan ook heel serieus. Het tweede beste restaurant van Atlanta hadden we dus uitgezocht. Nummer 1 was nog een beetje duurder dus dat doen we dan maar niet.

Daar aangekomen. Kregen we een privé dining area! Heel mooi restaurant. We hadden besloten om voor het 5 gangen tastings menu te gaan met natuurlijk een bijpassend wijn-arrangement. Want wat is lekker eten zonder wijn?! Dit was uit eindelijk 10 gangen geworden met 3 amuses en 2 kleine tussen gerechtjes.

HEERLIJK gegeten met natuurlijk lekkere wijn. Nog een kopje koffie achteraf. En laat die rekening maar komen dachten wij. haha. Nou dat zou je liever niet willen kan ik je vertellen. De rekening bedroeg maar liefst $790,- en het is gebruikelijk om 20% fooi te geven. Maar dat vonden wij wel een beetje heel erg veel. Dus uiteindelijk met een rekening van $ 900,- naar buiten gelopen.

Gezellig naderhand nog in de kroeg gezeten. Meneer van Berkum op bed gelegd want die was moe. Zijn wij met z'n 4e doorgereden naar een kroeg bij ons hotel in de buurt. Die we natuurlijk gesloten hebben om 4 uur 's nachts. Naar huis en om 5 uur 's ochtends naar bed. Toen was ik ondertussen al 24 uur wakker.

Volgende dag lekker uitslapen, nog wat boodschappen gehaald en 's avonds begint het gewone werken weer. Gelukkig die avond vroeg klaar dus gezellig weer naar Meneer van Berkum. Zo ging dat ongeveer de hele week door tot en met gisteren. Zijn laatste dag hebben we nog wat cadeau's voor zijn kinderen gekocht. Nog gezellig geluncht en toen zat het er alweer op. Ik kon de avond nog met hem doorbrengen omdat hij pas om 6 uur aanreed en ik vrij was. Dus ik heb nog gezellig een koffie gedronken en nog wat kunnen praten.

En nu is ie alweer een paar uur thuis. Heel raar. Maar het volgende bezoek staat alweer bijna op de stoep. Ons pap en mam komen op 2 november rond half 3 hier aan. Dus ik heb er zin in!!

Verder is het leven hier nog steeds prima. Het begint nu wel koud te worden zo'n 20 graden of lager is nu toch wel normaal. Zonnetje is er nog steeds wel gelukkig maar 's avonds koelt het wel flink af.

Hoe gaat het daar allemaal in Nederland?

Spreek jullie snel weer.

Liefs xx Anne

• 20 Oktober 2012 - 13:09

Anja:

Ha die anne

Leuk dat je het daar zo naar je zin hebt,en het lekker met je gaat.
    Nou nog ff en dan is jullie pap en mam er ook weer leuk die het daar
    eens te showen wat je zoal daar doet .
    Ja wens je nog heel veel fun daar en leerplezier dus en geniet ervan.

Gr de Gruijtertjes

• 20 Oktober 2012 - 22:22

T Gerrie:

Goedeavond Anne. Wat gezellig. Zo uit eten met jullie leraar. Hebben jullie geen problemen gekregen door t drinken van wijn in het restaurant? Ik dacht dat dat ook gelde voor wijn. Ben je een beetje gewend aan t rijden in zo'n amerikaanse bak? Der afgelopen dagen hebben we de zelfde temperaturen gehaald als jij in Atlanta. Geniet ervan als je papa en mama er zijn. Zit je dan ongeveer op de helft van je stage? Groeten uit De Mortel

• 20 Oktober 2012 - 22:22

T Gerrie:

• 21 Oktober 2012 - 00:49

Anne:

Hallo Allemaal,
    We hebben allemaal een nep rijbewijs daar staat op dat we 22 zijn. Dus het is geen probleem met alcohol krijgen in een restaurant.
    Het rijden gaat goed. Beetje goed uitkijken af en toe. Hebben al een ongeluk gehad. Maar toen reed frank met hun auto. Niks ernstigs alleen wat blikschade. Gelukkig!
    Ik zit in december op de helft van mijn stage. Ik zit er nu 4 maanden dus nog 7 te gaan.
    Groetjes vanuit Atlanta